Land cruiser Prado 150 машины тухай  | 2009 оны 10 сард 4-р үеийн 150 цувралын Тоёота Ланд Круйзер Прадо загвар худалдаанд гарч эхэлсэн бөгөөд өмнөх 120 цувралаас хэмжээ болон хүндийн жингээрээ илүү болсон байна. Тодруулж бичвэл 120 цувралаас 80 мм урт, 10 мм өргөн, 15 мм нам болж өгсөн бөгөөд цоо шинэ их бие, цоо шинэ Япон дизайнтай болж, үндсэн рам болон урд хойд тэнхлэг, явах эд ангийг сайжруулсан мөн аюулгүй байдал, нэмэлт тоноглол зэргээс болж 150-200 кг орчим хүнд жинтэй болсон байна. 3 болон 5 хаалгатай хувилбарын хамтаар хэрэглэгчдэд санал болгож байгаа бөгөөд үндсэн үйлдвэрлэл нь Япон улсын Тахарад байрлах Тоёотагийн үйлдвэр байрлаж Колумб, Энэтхэг, БНХАУ-д угсардаг байна. |
Салоны хувьд өмнөх үеэс 35 мм урт 5 мм өргөн болж жолооч болон зорчигчийн суудлын хэмжээг 30 мм томруулсан байна. 3-р эгнээний суудал шалтэй нэг төвшинд хураагддаг болсноор тээшний хэсгийн өндрийн хэмжээ багасаж мөн 7 хүн суух зориулалттай болжээ. Арын хаалган дээрээ нөөц дугуйгаа зүүдэг хувилбарууд нь ихэнхдээ 150 л орчим түлшний савтай байдаг бол нөөц дугуйгаа доороо зүүдэг хувилбарууд нь 87 л орчим шатахууны савтай байдаг юм. Гэхдээ энэ нь нэмэлт сонголтоор гэдгийг анхааран үзэх хэрэгтэй байх. Анх Тоёотагийнхан танилцуулахдаа кузовын гажилтыг бууруулах мөн аюулгүйн байдлыг дээшлүүлэхийн тулд бат бэхийг сайжруулж мөн багануудын хийцийг олон үетэй болгосноо зарлаж байсан юм. Урд бага өндөр чадвартай сунадаг төмөр бол голын багана хажуу талаас цохисон хүчинд дээд зэргийн суналт үзүүлэх чадвартай юм байна ингэснээр цохилтын хүчийг өөртөө шингээх өндөр чадвартай болсон байна. Нийт 7 ширхэг агаарын аюулгүйн дэр стандартаар ирэх бөгөөд жолоодлогын аюулгүйн байдлыг хангах VSC электрон тэнцвэржилтийн систем, бүх нөхцөлийн трэйкшн контрол (A-TRC), электрон тормозны хүчлүүр EBD-тэй ABS, тормозны туслах систем (BA)-тай ирдэг байна. Прадо худалдан авагчдын 44% нь сард нэг удаа оффроад жолоодлого, аялал хийдэг гэсэн судалгаа байдаг бөгөөд мөн шинэ прадо худалдан авагчдын 50%-аас илүү нь урд төмөр хамгаалалт хийлгэдэг гэсэн Австрали хэрэглэгчдээс авсан судалгаа байдаг байна. Энэ нь Прадо загвар оффроад чадвартайг харуулах нэгээхэн үзүүлэлт болж чадаж байна. 150 цувралын 5 хаалгатай Прадо нь дотроо GX, GXL, VX хувилбаруудтай байх бөгөөд эдгээр хувилбарууд нь европ болон австрали улсуудад экспортлогддог бол Японд TZ-G, TZ, TX, TX-L гэх хувилбаруудаар үйлдвэрлэгддэг байна. Өмнө нь хэлсэнчлэн Прадо загварын үйлдвэрлэл Япон улсад голчлон хийгддэг бөгөөд буруу талтай рультэйг нь дотоодын зах зээлдээ гаргаж зөв рультэй загваруудыг нь экспортолж гаргадаг байна. Худалдан авагчдын дунд арабаас орж ирсэн ланд круйзер загваруудыг нимгэн төмөртэй, хүйтэн гэх зэргээр голж европ стандартын ланд круйзерүүдийг илүүд үзэх хандлага TLC 150, 200 цуврал орж ирснээс хойш сүүлийн үед ихээхэн гарах болсон юм. Угтаа бол нэг л газар үйлдвэрлэгддэг учир чанарын ялгаа кузовын төмөрийн нимгэн зузаан байхгүй бөгөөд харин аль орны стандартад зориулж хийсэн бэ гэдгээс шалтгаалж нэмэлт зүйлсийг хийдэг учиртай юм. Японоос Арабын улсуудад импортолж оруулж ирсэн автомашинуудыг хоёр зэрэгт хувааж үздэг бөгөөд нэг нь дотоодын хэрэгцээнд, нөгөөх нь бусад оронд дахин экспортлох журмаар дилерүүд орж ирдэг юм билээ. Дотоодын хэрэгцээнд багтаж байгаа нь бидний хэлдгээр хүйтэн, дулаалга муутай тэр хэрээрээ үнэ хямд байх бөгөөд харин дахин экспортонд гаргах загваруудад ямарч гар хүрдэггүй, тийм ч учраас кузовын битүүмжлэл сайн, халаалтын асуудалгүй байдаг юм. Харин кузовын төмрийн нимгэн зузааны тал дээр тийм зүйл огт байхгүй гэж хэлье... Манайд араб стандартын TLC-уудын хүйтнийг одоо хүртэл тодорхой хэмжээнд шийдээгүй бөгөөд термостатыг солиод ч тодорхой үр дүнд хүрэхгүй байгаа юм. Мөн 2.7 литрийн 2TR-FE хөдөлгүүрийг хурдан хөрдөг, удаан халдаг гэж ярьдаг нь ч үнэний ортой бөгөөд энэ нь түүний хөдөлгүүрийг хийсэн материалтай шууд хамааралтай юм. Дулааныг хурдан алдуулахын тулд, мөн хөдөлгүүрийн жинг хөнгөн болгохын тулд хөнгөн цагаан цилиндрийн блоктой мөн зарим нэгэн онц шаардлагагүй металл эд ангиудыг пластик материалаар хийснээс шалтгаалдаг болсноор монголын хүйтэнд дээрээс нь хөдөлгүүрийн хийцээс шалтгаалж энэ яриа гарсан гэж бодож байна. Угтаа бол хөдөлгүүр дулаанаа хурдан алдах нь сайн бөгөөд үүнийг дагаад бензин зарцуулалт, эд ангийн элэгдэл мэтчилэн багасах учиртай юм.
|