"Айчи Авто Мобилс Монголиа" ХХК MainSign UpLogin Tuesday
2024/03/19
3:24 PM
Welcome Guest | RSS
Автомашины захиалга, худалдаа. Та хүссэн авто машинаа хамгийн хямд үнээр захиалан авах боломжтой. Та бүхнийг урьж байна.

Ангилал
Манай машинууд [0]
Манай худалдаалж буй машинууд
Авто мэдээ [14]
Авто ертөнцийн эргэн тойронд
Авто мэдлэг [27]
Таны мэдлэг
Зөвлөгөө [36]
Танд хэрэгтэй зөвлөмж
Авто лавлах [6]
Автотой холбоотой лавлах
Авто машин үйлдвэрлэгчид [14]
Түүх
автомашины үнэ [1]
Захиалах боломжит үнэ
zahialgiin vne [0]
Яг одоо манай сайтад:

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Login form



 
Шинийн 17
Харагчин могой өдөр
  
Main » Авто мэдлэг

Гэрлэн дохио түүний зориулалт ба бүтэц

1914 оны 8 сарын 5-нд дэлхийн түүхэнд анх удаа АНУ-ын Огайо мужийн Кливленд хотын 105-р гудамжины уулзвар дээр гэрлэн дохио суурилуулж байжээ.

 Гэрлэн дохио бол тээврийн хэрэгсэл болон замын хөдөлгөөнд оролцож байгаа явган зорчигчдийн аюулгүй байдлыг хангах зорилгоор хэрэглэдэг төхөөрөмж юм. Гэрлэн дохио нь үндсэн 3 өнгийн чийдэнтэй. Чийдэнгийн ашиглалтын хугацаа нь дундажаар 5 жил байдаг. Жирийн чийдэнгээс гадна, матриц үүсгэдэг олон төрлийн чийдэнг ашиглаж болно. Гэрлэн дохиог хэлбэрээр нь автомат, механик гэж 2 хуваадаг. Автомат гэрлэн дохионы үйл ажиллааг зохицуулах 3 янзийн систем бий. Эхний систем нь тодорхой цагийн давтамжаар гэрлэн дохионы өнгө солигддог. Хоёр дахь нь авто замын хөдөлгөөний ачаалалаас хамаарч өнгө солигдох зарчим үйлчилдэг. Харин эцсийнх нь компьютерийн удирдлагатай юм. Гэрлийн өнгө солигдох нэг мөчлөг нь 160 секунд орчим байдаг. Гэрлэн дохионы чийдэнгийн өнгө нь шөнө 100 метрийн алсаас харагдаж байх ёстой.



Category: Авто мэдлэг | Views: 4240 | Added by: uugi | Date: 2013/04/06 | Comments (5)

Утаан дахь хорт бодисын хяналт 
Орчин үеийн хөдөлгүүрийн доторх эд ангийг хийцийг шинэчлэх, нэмэлт
 хэрэгслээр тоноглох зэргээр хүний эрүүл мэндэд хортой дараах 3н гол химийн
 бодисын ялгаралтыг багасгах урьдчилан сэргийлэх ажлыг хийж байна. Үүнд:
Нүүрс устөрөгч (CH):
Энэ хий бол шатаагүй буюу хагас шатсан түлш юм. СН нь тахир голын хөндий
 болон тэжээлийн системээс уурших юм уу дутуу шаталтын улмаас
 ажилласан хийн найрлагад агуулагдаж байдаг. 
Нүүрстөрөгчийн дутуу исэл (СО)
Энэ хий нь агаарын хэмжээ хэт бага байх үеийн дутуу шаталтын улмаас 
үүсдэг. 
Азотын эсэл: NOx нь агаар дахь хүчилтөрөгч болон азот нэгдэхэд хүрэлцэхүйц
 өндөр температур шаталтын хөндийд бий болсны улмаас үүснэ. Шаталтаас
 үүссэн СН болон NOx нь нарны гэрлийн нөлөөгөөр хорт бодисыг үүсгэнэ.
 Эдгээр 3н хорт бодисыг зэрэг хянахад хэцүү. Жишээ нь шаталтын өндөр 
температур нь СНыг багасгадаг ч NOxыг нэмэгдүүлдэг. Автомашины үйлдвэрүүд 
энэхүү асуудалтай олон арга замаар тэмцэж байна.

Category: Авто мэдлэг | Views: 1898 | Added by: uugi | Date: 2013/02/16 | Comments (0)

Тоормосны систем
Тоормосны гишгүүр дээр гишгэж, тоормосны төв аппаратан дахь тоормосны шингэнийг шахаж даралтанд
 оруулснаар тоормосны шингэн тусгай хоолойгоор дамжин гүйж 4н дугуй тус бүрийн хавчигч болон тэлэгч
 аппаратанд хуваарилагдана. 
Тоормосны шингэн хавчигч, тэлэгч аппаратуудаар дамжин накладыг дугуйн планзтай шахаж хавчих замаар
 тоормослох үйлдэл хийгддэг. 
Тоормосны систем нь шингэнээр \Тоормосны шингэн буюу гидравлик шингэн\ ажилладаг, даралтат хийгээр
 ажилладаг гэсэн хоёр төрөл байдаг. Суудлын автомашинд ихэвчлэн шингэнээр ажилладаг системийг өргөн  
 хэрэглэдэг. Том оврын хүнд даацын автомашинд даралтат хийн системийн тоормос суурилагдсан байдаг.
Тоормосны шингэн 
Тоормосны шингэн нь агшдаггүй шинж чанартай байдаг, түүний энэ шинж чанарыг ашиглан даралтын хүч үүсгэж 
тоормосны системд шингэнээр ашигладаг юм. Энэ шингэнийг гидравлик шингэн гэх ба буцлах температураас
 бага халуунд өтгөрөхгүйгээр, хүйтэнд тэсвэртэй байдлаар зохиогдсон байдаг. Хэрэв гидравлик шингэн буцалсан
 тохиолдолд физик химийн шинж чанараа алдаж агшиж эзлэхүүн нь багасдаг учраас тоормос барихгүй байх
 шалтгааны нэг болдог байна. Иймээс гидравлик шингэний стандартыг баримталдаг. Гидравлик шингэний нөөц
 сав нь Тоормосны төв аппаратны дээр байрладаг. Нөөц саван дээрх max ба  min тэмдэглэгээгээр шингэний
 түвшинг хянана. Тоормосны гишгүүрийг гишгэхэд гидравлик шингэний түвшин бага зэрэг унана. Хэрэв шингэий
 түвшин унахгүй байвал тоормосны төв аппаратын цлиндр бохирдож битүүрэлтэй байгаа гэсэн үг. 
Тоормосны хавчигч аппарат 
Хавчигч аппарат нь цлиндр дотор поршин буюу бүлүүрийг гидравлик шингэний даралтын хүчээр шахах замаар
 ажилладаг. Жолоочийн тоормосны гишгүүр дээр гишгэж байгаа хүч нь хавчигч аппаратын шахах хүчтэй харилцан
 хамааралтайгаар үйлчилж дугуйн эргэлдэх хөдөлгөөнийг аажмаар бууруулж автомашиныг зөөлөн зогсоодог.
 Тоормосны гишгүүрийг гишгэхээ болих үед гидравлик шингэний даралт багасч цлиндр доторх поршин буцсанаар
 планз наклад хоёр хөндийрөн дугуйнд эргэх боломж олгодог байна. 
Тоормосны хавчигч аппаратны ажиллагаа
Тэлэгч аппарат 
Тэлэгч аппарат нь автомашиныг илүү сайн зогсоодог учраас хойд дугуйнд ихэвчлэн тавьдаг байна. Мөн хүнд
 даацын автомашинуудын урд дугуйнд суурилагдсан байдаг. Хоёр бүлүүртэй цлиндр байх ба гидравлик шингэний
 хийн даралтын хүчээр хоёр бүлүүр гадагшаа чиглэлээр саран накладыг дугуйн планз руу шахаж тоормослох
 үйлдэл хийгддэг. 
Тоормосны гишгүүрийг чөлөөтэй байлгах үед гидравлик шингэний даралт багасч саран накладыг буцаах пүршээр
 өөр хооронд нь татаж дугуйн эргэх хөдөлгөөнийг чөлөөтэй байлгадаг байна. 
Зарим автомашинд тэлэгч аппарат нь зогсоолын тоормосны үүргийг давхар гүйцэтгэдэг. Сидан ангилалын
 автомашины хойд дугуйнд хавчигч аппараттай хамт суурилагдаж зогсоолын тоормосны үүргийг гүйцэтгэдэг
 байна. 
Тоормосны тэлэгч аппаратын ажиллагаа
Category: Авто мэдлэг | Views: 5062 | Added by: uugi | Date: 2013/02/15 | Comments (2)

Автомашины ерөнхий бүтэц

Автомашин нь ямарч хэлбэр дүрсзориулалттайбайсан ерөнхийд нь хөдөлгүүршасси /арал анги/

тэвш бүхээг гэж гурав ангилж болно.

Шасси гэдэг нь /chassis-суурь хайрцаг гэсэн францүгнээс гаралтайхөдөлгүүрийн чадлыг хөтлөх дугуйнддамжуулжэргэх

 хөдөлгөөнийг автомашины давшиххөдөлгөөнд хувирган зам дугуй хоёрын харилцанүйлчлэлийг гүйцэтгэнавтомашиныг

 удирдах цогц хэсэг юм.

Шасси /арал ангинь автомашины бүтцийн үндэсбөгөөд гурван хэсгээс тогтоно.

Хүч дамжуулах анги - явах анги - удирдах хэсэг

Трансмиссия - ходовая часть - механизмы управления

 Хүч дамжуулах анги нь хөдөлгүүрийн эргүүлэххүчийг хөтлөх дугуйнд дамжуулжэнэхүү эргүүлэх хүчболон дугуйн эргэх 

хурдчиглэлийг өөрчилдөг агрегатзангилаанаас бүрдэнэХүч дамжуулгын үндсэн зангилаандавцуулах холбоохурдны 

хайрцагкарданерөнхийдамжуулгадифференциалхагас гол орно.

Авцуулах холбоо нь хөдөлгүүрийн эргүүлэх хүчийгдамжуулах

хөдөлгүүрийг хүч дамжуулгаас түр зуур  салгах,хөдөлгүүрийг дамжуулгатай аажим холбох үүрэгтэй юм.

Хурдны хайрцаг бол хөдөлгүүрээс хөтлөх дугуйнддамжиж байгаа эргүүлэх хүчийг өөрчлөхмашиныг урагшхойш явуулах

хөдөлгүүр дамжуулга хоёрыг удаанхугацаагаар саланги байлгах үүргийг гүйцэтгэнэХөдөлгүүр,авцуулах холбоохурдны 

хайрцаг гурав нь өөр хоорондоохөдөлгөөнгүй холбогдсон нэгдмэл хэсэг байдаг. 

Кардан гол нь эргүүлэх хүчийг хурдны хайрцагаасхөтлөх дугуйнд өнцөгийн өөрчлөлт мөн хоорондын зайөөрчлөгдөх  
  нөхцөлд  дамжуулна.
Ерөнхий дамжуулга нь кардан голоос ирэх эргүүлэх хүчийг хувьсган хөтлөх голдифференциалаар дамжууланхагас голд 
тогтмол өнцөгөөр өгнө.

Дифференциал нь хөтлөх дугуйнуудыг өөр өөр хурдтай эргэх боломжтой болгодог.

Хагас гол нь эргүүлэх хүчийг хөтлөх дугуйнд дамжуулна.

Явах анги нь машины суурь хэсэг юмЯвах ангидаралурд хойд тэнхлэгнумзөөллүүрдугуй хамаарнаИхэнхи суудал

болон автобусанд бүхээг нь арлын үүргийггүйцэтгэнэЭнэ тохиолдолд бүхээгийг даацат хэсэг гэнэ.

Удирдах хэсэгт тоормосны системжолоонымеханизм хамаарнаЖолооны механизм нь жолооны хүрд,жолооны 

дамжуулгагөнжүүрэгтатуургануудаас бүрдэжавтомашины эргэх тойрох хөдөлгөөнийг хангана.

Category: Авто мэдлэг | Views: 3561 | Added by: uugi | Date: 2013/02/01 | Comments (1)

Автомашины гүүшингийн ажиллагаа 
Хуудсан нум нь хооронд нь боосон янз бүрийн урттай нимгэн утаснаас бүрддэг. Хамгийн урт хуудламжтаасны 2 талд гаргасан сэнжний тусламжтайгаар нумыг автомашины бүхээг, аралтай холбож өгнө. Нумны үзүүрийн нэг талын сэнжийг автомашины бүхээгтэй шууд боож өгдөг. Нөгөө үзүүрийг нь татуургаар дамжуулан холбодог. 
Гүүшин нь автомашиныг дотроос нь тулж явах, цохилтын хүчийг жолоочид дамжуулахгүй тусгаарлах, дугуй замын гадаргуу хоёрын харьцалтыг алдагдуулахгүй байх үүрэгтэй. Үүнийг чиглүүлэх, зөөллөх, унтраах элемент гүйцэтгэнэ. 
Зөөллөх элементүүд нь гадна хүчний үйлчлэлээр хэв гажилтанд орж, дараа нь буцаж хэвийн байдалдаа ордог. Гүүшингийн зөөллөх элементүүд нь ихэвчлэн автомашины бүхээг дугуй хоёрын хооронд байрладаг. Замын гадаргуугаас ирж байгаа цохилт зөөллөх элементийг хэв гажилтанд оруулдаг. Дараа нь хэв гажилтанд орсон элемент буцаж хэвийн байдалдаа орох зэргээр дээрх үйл ажиллагаа олон давтагдаж байдаг. 
Пүрш
Пүрш нь дээд доод тавган дээр сууж автомашины бүхээг, дугуй хоёрыг холбож өгдөг. Дугуй дээш доош шилжихээс хамаарч пүрш нь агшиж сунадаг.
Мушгиа гүүшин 
Энэ гүүшингийн мушгирах гол нь автомашины бүхээг дугуй хоёрыг хооронд нь шууд холбодог. Мушгиа гүүшин нь автомашинд дагуу, эсвэл хөндлөн байрлаж болдог. 
Амортизатор 
Орчин үед ашиглагдаж байгаа бүх төрлийн амортизаторуудын ажиллах зарчим нь ижил боловч тэдгээр нь хоорондоо шингэн нэвтрүүлэх нүх болон клапангуудын хэмжээ, тоо зэргээрээ ялгагдана. Иймд амортизаторуудыг ажиллах нөхцөлөөс нь хамааруулж дараах хэлбэрээр ангилна. Энгийн амортизаторыг хэт их ачаалалгүй, хэвийн нөхцөлд ашиглахад тохиромжтой. 
Амартизатор нь хамгаалах таг, шингэний цлиндр, жижиг диаметртай нүх эсвэл клапан бүхий поршен, шингэн зэргээс бүрддэг. Поршен хамгаалах таг зэрэг нь поршингийн гол дээр суудаг. Поршенгийн голыг автомашины бүхээгтэй, шингэний цлиндрийг гүүшингийн чиглүүлэх элемент эсвэл хагас голын гэртэй тус тус боосон байдаг. Поршен нь цлиндрийн дотор талыг дээд, доод гэсэн 2 хөндийд хуваадаг. Шингэн нөөцлөх хэсэг, шингэний доод хөндий хоёрыг хоёр талын ажиллагаатай клапан тусгаарлана. 
Автомашин донсолж дугуй дээш шилжих үед пүрш шахагдах бөгөөд шингэний цлиндр хамгаалах таг руу орж, амортизатор богинссоноор поршенг доош түлхэнэ. Поршен доош хөдлөх үед шингэн шахагдахгүй, харин доод хөндийгөөс дээд хөндий рүү шилжиж байраа солино. 
Урд үл хамаарах тэнхлэг 
Автомашины урд тэнхлэг ихэвчлэн үл хамаарах гүүшинтэй байдаг. Уг тэнхлэгийг үл хамаарах гэж нэрлэдэг. Ийм автомашины дугуйг тэнхлэгтэй татуургуудаар дамжуулан холбодог учир замын гадаргуугаас дамжих цохилт, хэлбэлзэл нь зөвхөн дугуйнд нөлөөлнө. Өөрөөр хэлбэл дугуйн дээш, доош шилжих хөдөлгөөн автомашиныг бүхэлд нь хазайлгах боломжгүй. Автомашины хамаарах тэнхлэгийг үл хамаарах тэнхлэгээр сольсон нь дараах 2 давуу талтай. Замын гадаргуугаас ачаалал зөвхөн дугуйд дамжих болсноор бүхээгт үүсэх хэлбэлзэл багасаж, улмаар автомашин илүү тав тухтай болно. Мөн дугуй, замын гадаргуу ямар байхаас үл хамаарч маш сайн залагддаг байх шаарддлагатай. Өндгөн тулгуурыг автомашинд тавьснаар дугуй баруун зүүн дээш доош бүх чиглэлд шилжих боломжтой болсон. 
Хойд гүүшин 
Автомашины хойд тэнхлэгт гүүшин тавьсан нь урд гүүшинтэй адил дугуй замын гадаргуу хоёрын харьцалтыг алдуулалгүй хадгалах, тээврийн хэрэгслийн зорчигчдыг тав тухтай байлгах зорилгтой. Мөн түүнчлэн хойд тэнхлэгийн гүүшинд дараах хүндрэлүүд гарч, түүнийг шийдэх шаардлага тавигддаг. Урд тэнхлэгийг ачаалах автомашины жин бараг тогтмол үл өөрчлөгдөж байдаг. Гэтэл хойд тэнхлэгт ачаалах жин зорчигч суух болон ачаа ачих зэргээр үргэлж хувьсаж байдаг. Хойд тэнхлэгийн зөөллөх элемент нь ачаалал ихсэх үед амархан хэв гажилтанд орохооргүй хатуу, ачаалал багасах үед тав тухтай байдлыг хангах үүднээс зөөлөн байх шаарлагатай. Дээрх шаардлагаас болоод зарим хүнд даацын автомашинд хийн гүүшинг ашигладаг. 


Category: Авто мэдлэг | Views: 3900 | Added by: uugi | Date: 2013/02/01 | Comments (2)

1 2 3 4 5 6 »
Хайх
 

Валютын ханш Хаан банк


Хуанли
«  March 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архив
Нэмэлт линкүүд
  • Үнэгүй вэб сайт хийх
  • Online Desktop
  • Үнэгүй онлайн тоглоомууд
  • Видео заавар
  • All HTML Tags
  • Browser Kits


  • Copyright MyCorp © 2024