"Айчи Авто Мобилс Монголиа" ХХК MainSign UpLogin Saturday
2024/04/20
9:15 PM
Welcome Guest | RSS
Автомашины захиалга, худалдаа. Та хүссэн авто машинаа хамгийн хямд үнээр захиалан авах боломжтой. Та бүхнийг урьж байна.

Ангилал
Манай машинууд [0]
Манай худалдаалж буй машинууд
Авто мэдээ [14]
Авто ертөнцийн эргэн тойронд
Авто мэдлэг [27]
Таны мэдлэг
Зөвлөгөө [36]
Танд хэрэгтэй зөвлөмж
Авто лавлах [6]
Автотой холбоотой лавлах
Авто машин үйлдвэрлэгчид [14]
Түүх
автомашины үнэ [1]
Захиалах боломжит үнэ
zahialgiin vne [0]
Яг одоо манай сайтад:

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Login form



 
Шинийн 17
Харагчин могой өдөр
  
Main » Entries archive
Автомашин хэрхэн явдаг вэ? 
Суудлын автомашиныг угсрахад дунджаар 15000 эд анги ордог бөгөөд тэдгээрийн 1500 нь түүнийг хөдөлгөхийн тулд харилцан үйлчилж, олонх нь 0,0001 мм-ийн нарийвчлал зөвшөөрөгдөх хэмжээгээр харилцан холбогддог. 
Ердийн резинээс авхуулаад цагаан алт \платинум\ болон өндөр чанарын ган хүртэл автомашинд хэрэглэгддэг. Автомашин хэрхэн ажилладаг буюу явдгийг ойлгож мэдэхэд тийм хэцүү биш. Эрэг боолт, жийргэвч, дамжуулах утас, гуурс гэх мэт 15000 эд ангийн ихэнх нь автомашины ажиллагаанд бага нөлөөтэй. Автомашиныг асаах, хөдөлгөх, зогсоох, залахад чухал үүрэгтэй цөөхөн эд анги бий. Автомашин хэрхэн ажилладагийг мэдэх нь түүнийг эвдэрсэн үед нь юу нь болохоо байсныг мэдэх, оношлох анхны алхам билээ. 
  1. Хөдөлгүүр  
Хөдөлгүүрт түлшний шаталтаас 2500 градусын орчим дулаан ялгарна. Энэхүү дулааны 20%иас хэтрэхгүй хэсэг нь л автомашиныг хөдөлгөхөд хэрэгцээтэй чадал болон хувирна. Үлдсэн хэсэг нь хөргөлтөнд алдагдах болон утаатай гадагшилна. Хөдөлгүүрт 150-200 хөдөлгөөнтэй эд анги бий. Тэдгээрийг хэт элэгдүүлэхгүйн тулд тосолж байх учиртай. 
     
     2. Хүч дамжуулах анги 
Ихэнх автомашинд хүч хөдөлгүүрээс хойд дугуйд хурдны хайрцаг, кардан гол, дифференциал хойд тэнхлэгээр дамжин очдог. Хүч дамжуулах ангийн хурдны хайрцагт хүнд дамжуулга байх бөгөөд тэр нь хөдлөх өгсөх буюу хурдлах үед шаардагдах харьцангуй их хүчийг бий болгоно. Харин хөнгөн дамжуулга нь хэмнэлтэй явахад буюу тэгш шулуун замаар хурдтай явахад хэрэгтэй. 

    3. Дугуй, резин дугуй, тоормос 
100000 орчим км яваад буюу ердийн нөхцөлд 5 орчим жил ашигласны дараа дугуй нь дунджаар 100 сая орчим эргэлдэж, 2 иж бүрдэл резин дугуйг элээнэ. Автомашин 100 км\цагийн хурдтай явж байгаад тоормослон зогсоход хагас литр усыг буцалгахад хангалттай дулаан ялгардаг. 

    4. Гүүшин 
Орчин үеийн автомашин нь пүрш буюу амортизатор бүхий гүүшинтэй. Тэдгээр нь автомашин явах үед минутанд хэдэн зуун удаа дээш доош хөдөлнө. Энэ нь замын тэгш бусаас үүсэх донсолгоог багасган хөдлөх, хурд авах, зогсох, эргэх үед жолооч зорчигчдын аюулгүй, тухтай байдлыг хангах үүрэгтэй. 

    5. Жолоо 
Нарийн хийцтэй жолооны механизмгүй бол жолооч 900-1800 кг жинтэй суудлын машиныг залахад дор хаяж 15 кг хүч гаргах шаардлагатай.  Харин жолооны механизм нь үүнийг 2,5 кг болтол бууруулан хөнгөвчилж өгдөг. 

    6. Цахилгаан систем  
12 вольтын аккумуляторын батерей нь хөдөлгүүрийг асаах, гэрэл, хөгжим, дуут дохио, салхины шил, сэнс болон бусад цахилгаан хэрэгслийг ажиллуулах эх үүсвэр болдог. 

    7. Их бие, кузов арал  
Олонх шинэ загварын автомашинд арал байхгүй. Түүнийг кузов орлоно. Дунджаар 40 м2 нимгэн төмөр нэг автомашинд орно. Үүний зарим нь 0,4 мм нимгэн. Автомашины их бие автомашин явах үед үүсэх чичиргээ, доргиог тэсэхээр бат бөх байх ёстой. 
Category: Авто мэдлэг | Views: 2915 | Added by: uugi | Date: 2012/12/26 | Comments (2)

Хурдны хайрцаг
         Автомашин хөдөлгөөнд оролцохдоо тухайн замын гадаргууь ачаалаль хурд зэргээс хамаарч маш өргөн хүрээнд өөрчлөгддөгөөс хөтлөх дугуй нь тойргийн хүч тухайн хэмжээнд өөрчлөгдөж байх ёстойв эндээс хөдөлгүүрийн түлшний зарцуулалт хамгийн бага байдаг хэмнэлттэй горимыг хангахь эсэргүүцлийг давах зэрэг зохистой харьцааг бий болгох зорилгоор хурдны хайрцагыг хэрэглэдэг.  






 Хойноо хөтлөх тэнхлэгтэй
        Rear wheel drive


















Урдаа хөтлөх тэнхлэгтэй
         Front wheel drive
  








Бүх дугуй хөтөлдөг
    All wheel drive



Дээрх зургаас харвал хурдны хайрцагийг дотор нь:
1.    Механик хурдны хайрцагтай
2.    Шингэнт механик хурдны хайрцагтай /Автомат/
3.    Туслах хурдны хайрцаг
Механик хурдны хайрцагт шаталсан араан дамжуулгыг ашигладаг бол шингэнт механик хурдны хайрцагт ажлын бие нь шингэн бөгөөд хөдөлгөнтэй бүхий араанууд механик хэсэгтэй хавсран ажилладаг.
Механик хурдны хайрцаг
Ìåõàíèê õóðäíû õàéðöàã íü 3-5 øàòàëñàí áàéõ áàéäàã áºãººä ýíý øàòëàëûí òîî îëîí áàéõ òóñàì õºäºë㺺íèé ¿åä òîõèðñîí ãîðèìûã ñîíãîõîä  ñàéí áàéäàã õýäèé ÷ îâîð õýìæýý íü èõýñäýã.
Õóðäíû õàéðöàã íü äàâøèõ õºäºë㺺íèé ¿åä õýðýãëýãäýõýýñ ãàäíà óõðàõ õºäºë㺺íèé ¿åä õýðýãëýãäýíý. Ò¿¿í äýõ àðààí äàìæóóëãóóä íü ìóøãèõ ìîìåíòóóäûã ºñãºõ, ò¿¿íèéã ºñãºõèéí õèðýýð ýðãýëòèéí ºíöºã õóðä болон ýðãýëòèéí òîî íü áóóðна.
Õóðäíû õàéðöãèéã äàìæóóëãûí òîîãîîð íü øàòàëñàí, øàòàëààã¿é íèéëìýë /øèíãýíò ìåõàíèêèéí/ ãýæ àíãèëíà. Øàòàëñàí õóðäíû õàéðöàã íü ýíãèéí áóþó ¿ë õºäëºõ òýíõëýã á¿õèé ãîëóóäòàé ãàðèã á¿õèé ýðãýëäýõ òýíõëýãòýé ãîëóóä áàéíà. Øàòëààã¿é äàìæóóëãà á¿õèé õóðäíû õàéðöàã íü õºäºëã¿¿ðèéí òàõèð ãîëûí ýðãýëò áà çàìûí ýñýðã¿¿öëýýñ õàìààðàí äàìæóóëàõ òîî íü ààæìàà𠺺ð÷ëºãääºã. 

Хурдны хайрцагийн бүтэц 
  
1Механик хурдны хайрцагийн удирдлага
    Механик хурдны хайрцагын хувьд арааг сонгох, удирдлагнын хөшүүрэг нь хоёр төрөл байна. Жолоочоос ирж байгаа хүчний чиглэлээр хос тросс шилжихдээ /алсын дамжууллагатай үед удирдлагын хөшүүрэгтэй/ хөшүүргээр дамжин мөлхөө голыг хөдөлгөөнд оруулна. мөлхөө голд сэрээ байрлах бөгөөд энэ нь синхронизатортой холбогдоно. Улмаар синхролнизаторыг нааш цааш түлхэх маягаар арааг хооронд нь харьцуулж эргэлтэнд оруулна. 
Ажиллах зарчим 
  
Ñèíõðîíèçàòîð
          Хурдны хайрцаг нь аль ч арааг залгах салгах явдал нь түүний эдэлгээнд ихээхэн ач холбогдолтой. Үүнд тавигдах шаардлага нь араануудыг дуу шуугиангүй ямар нэгэн цохилтгүйгээр залгах салгах явдал юм. Арааг сэлгүүлж залгах хамгийн зохистой нөхцөл нь залгагдаж байгаа араануудын шугаман хурд адил байх естой. Гэвч ингэж залга нь хэцүү бөгөөд залгах болон салгах үед цохио, дуу чимээ, арааны шүдний ирмэг ихээр элэгддэг. Иймд араанудыг хооронд нь залгахын тулд шугаман хурдыг тэнцүүлж улмаар дуу шуугиангүй залгах нөхцөлийг хангах төхөөрөмжийг тавьж өгсөн нь Синхрнизатор юм. Энэ нь эргэлийн үед горивон гол дээр сууж синхронизаторыг аль нэг араан дамжууллагыг сул араатай холбогдож сул араа ньь голтойгоо нэг цул мэт ажиллах боломжийг олгодог.
Синхронизаторын бүтэц
 


Автомат хурдны хайрцаг


Автомат хурдны хайрцагны бүтэц
 

Автомашиныг байрнаас нь хөдөлгөх, хурдасгах болон өгсүүр замаар явах зэрэгт гидротрансформаторын өсгөсөн мушгих момент хангалтгүй байдаг тул дагуул араат механизмыг байрлуулж автомат хурдны хайрцгийг нэг ухрах, 3 урагш явах дамжуулгатай болгосон. Дагуул араат хосын тоог нэмснээр хурдны хайрцгийн дамжуулгын тоог 6 хүртэл өсгөж болно. Дагуул араат механизмтай хурдны хайрцгийн  дамжуулгыг сэлгэн залгахдаа хөдөлгүүрийн болон хурдны хайрцгийн эргэлтийг салгах шаардлагагүй.
Дагуул араат механизм нь наран араа/гадаад харьцалттай/, цагариг араа/дотоод харьцалттай/, хөтлүүрээр холбогдсон дагуул араануудаас бүрдэнэ. Гурван дамжуулгатай хурдны хайрцагт 1 наран араат дагуул араат хос механизмыг ашигладаг. 
Шингэний удирдлагатай олон дисктэй үрэлтэт холбоос, тормоз, туузан тормозны тусламжтай дагуул араат механизмыг удирдаж дамжуулалгын тоог өөрчилж болдог.

Наран араа хөдөлгөөнгүй үед

Наран ба цагариг араа хөдөлж байх үед

Хөтлүүр хөдөлгөөнгүй үед





  • 1-р дамжуулга. Үрэлтэт холбоос залгагдсанаар хөдөлгүүр дагуул араат хос механизмын эхний цагариг арааг эргүүлнэ. Эхний цагариг араанаас наран араанд эргэлт эсрэг чиглэлтэй болно. Хоёр дахь  механизмын хөтлүүрийг /цагаан саарал/ тормозлосон тохиолдолд наран араа хоёр дахь цагариг арааг эсрэг чиглэлийн дагуу эргүүлнэ. Эцэст нь хөтлөгдөх гол хөдөлгүүрийн эргэлтийн чиг ижил болно


  • 2-р дамжуулга. Үрэлтэт холбоос залгагдсанаар хөдөлгүүрийн эргэлт эхний цагариг араанд дамжина. Наран арааг тормозлосоны дараа эхний цагариг арааны эргэлт хөтлүүрт дамжина. Энэ үед цагариг араа хөтлүүр хөтлөгдөх гол бүгд нэг чигт эргэнэ. Хоёр дахь цагариг араа болон хөтлүүр сул эргэнэ.


  • Шулуун дамжуулга. Үрэлтэт холбоос залгагдсанаар хөдөлгүүрийн эргэлт эхний цагариг араанд дамжина. Механизмын гадна байрлах үрэлтэт тормоз нь наран болон цагариг арааг хооронд нь түгжиж өгсөнөөр наран араа нь хөтлүүрийн хамт хөтлөх голтой ижил хурдаар эргэнэ.  Энэ үед дамжуулгын тоо 1:1 байна.


  • Ухрах дамжуулга. Үрэлтэт холбоос салснаар эхний цагариг араа, хөтлүүр зэрэг нь сул эргэнэ. Үрэлтэт тормоз нь хөтлөх гол наран араа хоёрыг холбож, мөн туузан тормоз нь 2 дахь хөтлүүрийг тормозлосноор наран араанаас хоёр дахь цагариг араанд эргэлт дамжихдаа эсрэг чиглэлтэй болж улмаар автомашин ухрана. 




Хурдны хайрцагны дамжуулгыг сэлгэн залгах
Автомат хурдны хайрцагны шингэний хуваарилагч нь хурдны хайрцагны доод хэсэгт байрлаж дамжуулгыг сэлгэн залгах үүрэг гүйцэтгэнэ. Энэ нь төрөл бүрийн хаалт клапан пүрш шингэн гүйх шугам бүхий гэр зэргээс бүрдэж шингэний даралтыг өөрчилж ихэсгэх багасгах хуваарилах ажиллагааг гүйцэтгэнэ. Эдгээр тосны даралтууд нь гүйцэтгэх механизм, төрөл бүрийн поршень зэгийг аижлллагаанд оруулж, улмаар дагуул араат механизмыг удирдах үрэлтэт холбоос, тоормоз, тууз зэргийг залгах салгах боломжуудыг бүрдүүлнэ.  Хурдны хайрцагийн хөтлөх нэгдүгээр гол дээр суусан насос нь тосны тэвшнээс тосыг сороод даралттай шахаж гидротрансформатор хөргөлтийн радиатор зэрэгт шингэнийг дамжуулж өгнө.Уг тоснууд нь эргэж тэвшинд юүлэгдэхдээ хурдны хайрцагийн хөдөлгөөнтэй эд ангиудыг тослоно. Өндөр даралтаар шахагдсан тос нь хуваарилагчаар дамжин араат дамжуулгуудыг шилжүүлэн залгана.

Category: Авто мэдлэг | Views: 5920 | Added by: uugi | Date: 2012/12/25 | Comments (0)

Автомашины бүтэц, зохион байгуулалт

АВТОМАШИН НЬ ГҮҮШИН, КУЗОВ, ЯВАХ АНГИ ГЭСЭН ҮНДСЭН 3 ХЭСГЭЭС ТОГТОНО. 

              1. Хурдны хайрцаг, авцуулах холбоо
                         2. Жолооны механизм
                         3. Удирдлагын хэсэг
                         4. Хойд тэнхлэг
                         5. Гүүшин 
                         6. Тоормосны систем 
                         7. Хөдөлгүүр


Дээрх зурагт зарим эд анги харагдахгүй байгаа бөгөөд дээр эд ангийн системээр нь бичвэл: 
Хөдөлгүүр  
-                                           2 болон 4 тактын хөдөлгүүр
-                                            Дизель болон бензин хөдөлгүүр
-                                          Түлш цацалтын систем
-                                          Асаалтын систем
-                                           Анхлан асаах систем
-                                          Хөдөлгүүрийн удирдах систем
                Хурдны хайрцаг
-           
       Хурдны хайрцаг /механик болон автомат/

 Ерөнхий дамжуулга
-                                            Ерөнхий дамжуулага, түүний төрөл
-                                            Дифференциал

Кардан дамжуулга
-                                            Хагас гол
-                                             Кардан гол
Автомашины цахилгаан тоноглолын систем

Гүүшин
-                                            Дугуй
-                                            Амортизатор
-                                             Арал
Category: Авто мэдлэг | Views: 3741 | Added by: uugi | Date: 2012/12/25 | Comments (0)

Аккумулятор

Акумулятор нь хөдөлгүүрийг анхлан асаах, энерги хангах систем ажиллаж эхлээгүй, төхөөрөмжөөс гарах энерги хангалтгүй байх үед хэрэглэгчийг цахилгаанаар хангадаг. Автомашин явж байгаа үед генератороос/жанам/ цэнэглэгдэж, генератортой хамт цахилгаан үүсгүүр болдог.

Аккумуляторын бүтэц:


Энгийн акумлятор хасах, нэмэх туйлт хуудас, тусгаарлагч, акумляторын шингэн, эдгээрийг багтаасан гэрнээс бүтдэг. Автомашины акумляторын баканд оногдох хасах хуудасны тоо ихэвчилэн 3~6 байдаг. Дээд тал нь 20-иод ширхэг байдаг. Хуудасны тоо олон болох тусам акумляторын хэмжээ томордог.



Аккумуляторын шингэний тухай:

Аккумуляторын хэрэглэгддэг шингэн нь хүхрийн хүчил, нэрмэл усны хольц байдаг. Аккумкляторын хасах, нэмэх хуудаснууд тус тусдаа химийн урвалд орж, цахилгаан үүсгэж, цэнэглэхээс гадна, бакны хэсгийн цахилгаан гүйдлийг гүйлгэх үүрэгтэй байдаг. Аккумклятор гүйцэд цэнэглэгдсэн байх үед шингэний темпратур 200С, нягтрал 1.8 байдаг.


MF аккумулятор гэж энгийн акумляторыг бодвол өөрийн цэнэгээ алдах нь бага, ашиглах явцад бараг ус нэмэх шаардлагагүй аккумкляторыг хэлнэ. Бүтцийн хувьд энгийн аккумклятортой адилхан байдаг ч хавтаснууд кальцийн хар тугалган хайлшаар хийгдсэнээрээ ялгаатай.


MF аккумулятор дотроо нээлттэй, хаалттай гэж байдаг. Нээлттэй хэлбэрт нь бүтцийн хувьд энгийн аккумулятортой бараг адилхан. Хаалттай хэлбэрт нь тусгай тусгаарлагч, туйлт хавтан, тусгаарлагч чийгшүүлэгч шингэнтэй, ваакум бүтэцтэй байдаг. Дотор нь үүссэн хий туйлт хавтанд шингэх зориулалттай. Ажиллах явцад шингэн багасна, шингэн нэмнэ гэсэн асуудал байхгүй.

Багтаамж: ихэвчилэн акумляторын багтаамж гэдэг нь бүрэн цэнэглэгдсэн акумляторыг цэнэгтэй үеэсээ бага хүчдэлтэй болтлоо цэнэгээ алдахыг багтаамж гэнэ. Цэнэг алдалтын гүйдэл, цэнэг алдах цахилгаан хоёрын талбай, ампер,цаг-р (Ah;ampere.hour) илэрхийлэгддэг. Багтаамж (ah)=цэнэг алдах гүйдэл (A) ● цэнэг алдах цаг (h) Жишээ нь: 5.6А гүйдэлтэй үед цэнэг алдалт эцэслэх гүйдэлтэй болтлоо залгагдсан 5 цагт цэнэг алдаж дууссан гэж үзвэл, энэ үед акумляторын багтаамж 5.6(А)●5(h)=28 (ah) болно гэсэн үг.



Хүчлийн акумляторын шингэнийг заасан түвшинд байгаа эсэхийг нягтлаж, дундарсан бол нэрмэл ус хийдэг. Өвлийн улиралд шингэн нэмэх бол нэмсэн шингэн хөлдөхөөс сэргийлэн шууд цэнэглэх хэрэгтэй.
MF хэлбэрийн акумляторт шингэн нэмэх шаардлагагүй, хэрэв тагийг нээвэл агаарт байгаа хүчилтөрөгч, нэмэх туйлт хуудасны бодис химийн урвалд орж акумляторын шинж чанарыг алдагдуулдаг.

Аккумуляторын ашиглалт болон хадгалалт:

Аккумуляторыг -50°С-аас +50°С хэмийн нөхцөлд хадгална.
Сар бүр шингэний нягтралыг шалгаж байх. Хэрэв нягтрал нь 1.26-1.28-аас 0.03г/см-ээс ихээр унасан, гүйдэл нь 12.5В-оос доош 10.5В-оос дээш байх тохиолдолд аккумуляторыг дахин цэнэглэнэ. Цэнэглэхдээ аккумуляторын багтаамжийн Ah 10% -тай тэнцэх ампераар аккумуляторын банк тус бүрийн тагийг онгойлгож цэнэглэнэ. Жишээ нь: 55Ah аккумуляторыг 5.5 Ah-р гэх мэт
Цэнэглэсэн аккумуляторын шингэний нягтрал 1.28+/- 0.01г/см3 гүйдэл нь 12.6В-с багагүй байна. Цэнэглэх явцад шингэн хэт их уурших +55°С –ээс дээш халах аль нэг банкны шингэн буцалсан тохиолдолд аккумуляторыг цэнэглэгч аппаратнаас салгаж цаашид ашиглахгүй.

Ашиглаж байгаа болон хадгалаж байгаа аккумуляторыг 2 долоо хоногт 1 удаа шалгаж үйлчилгээ хийж байна.

  • - Аккумуляторын бэхэлгээ найдвартай эсэхийг шалгана.
  • - Нэмэх хасах шон дээр клим сайн боогдсон эсэхийг шалгана.
  • - Аккумуляторын агааржуулалтын сүвийг цэвэрлэж байна.
  • - Шингэний түвшин хэвийн байгаа эсэх. Шингэн дундарсан тохиолдолд нэрмэл ус хийх бөгөөд хүйтний улиралд хөдөлгүүрийг асаалттай үед усыг нэмнэ.
  • - Шингэн дундарч пластинк ил гарснаас болж пластинк хатуурч аккумуляторын багтаамж болон стартерийн ампер багасдаг.
  • - Ашиглаж байсан аккумуляторыг 4 сар хүртэл хугацаагаар хадгалж болно.


Анхааруулга:
1. Акумялторын ачаалалтай үеийн цэнэг (гэрэл, прожектор, хөгжим, тв, бусад..,) 11 вольт, электролитийн нягтрал нь 1.26~1.28 гм/см3 байдаг.
2. Аккумуляторын жигд ажиллагаа нь цахилгаан хувиарлах реле, динам, стартер, хөдөлгүүр, цахилгааны монтажаас шууд хамаарна. Хэрэв динамнаас гарч буй хүчдэл 13.8В-с бага бол аккумуляторыг цэнэглэж чадахгүй. Мөн релений тохиргоо алдагдсан , эвдэрсэн үед аккумуляторыг хэт их хүчдэлээр цэнэглэвэл акумляторын шингэн ширгэж, пластинк хатуурна. Үүний улмаас аккумулятор буудах аюултай. Хөдөлгүүрийн динамнаас акумляторт өгөх хэвийн хүчдэл нь 14,2 вольт байдаг.
3. Акумялторыг суулгахгүйн тулд 1 минутын амралттайгаар 15 секундээс илүүгүй хугацаагаар стартер дарна. Хүйтэн үед (-180C дээш) удаан хугацаагаар стартер дарах акумлятор цэнэгээ алдах үндсэн нөхцөл болдог.
4. Акумлятор цэнэг алдах бүрт шингэний нягтрал унаж байдгийг анхаарна уу.

Category: Авто мэдлэг | Views: 2677 | Added by: uugi | Date: 2012/12/25 | Comments (0)

4н дугуйн хөтлөгч


Авто үйлдвэрлэгчид хөгжлийн явцад хэд хэдэн учир нь олдохгүй, толгой эргүүлмээр 4WD/AWD систем, үүн дотроо "Active 4WD", "Quadra-Drive", "Real Time 4WD" гэх мэт толгой эргүүлмээр олон нэр томъёог гаргаад байгаа билээ. Тиймээс таны мэдлэгт туслахаар зах зээлд өргөн хэрэглэгдэж буй хувилбарыг тайлбарлахыг хичээлээ.

Part Time 4WD, уг систем нь нэрнийхээ дагуу урд хойд 2 тэнхлэгийн аль нэгт хүчийг дамжуулахаар зохиомжлогдсон юм. Энэ 4WD систем нь хүнд хэрэгцээтэй үед, жишээ нь их зүйлс ачих эсвэл хүнд замаар аялах үед 4 дугуйн хөтлөгч системийг рычак эсвэл товчлуурын туслалцаатай залгаж туулах чадварыг ихэсгэх бөгөөд түүнд 2WD, 2WD Hi, 4WD Lo (4WD Lo горим зарим шинэ загваруудад үгүй болсон) гэсэн хурдны хайрцгийн залгах горим бий. 4WD горимыг идэвхжүүлсэн үед бүх фулл-тайм 4WD системтэй ижил болох бөгөөд энгийн үед 2WD горимыг залгаснаар шатахуун хэмнэлтийг нэмэгдүүлэх болсон юм.
Жишээ: Jeep Wrangler, Toyota Tundra, MMC Pajero

Full Time 4WD, ерөнхийд нь үүнийг байнгын 4 дугуйгаар хөтлөх систем (парт тайм 4WD-тай хольж болохгүй) гэж дуудаж болох бөгөөд ямар ч үед бүх 4 дугуй зүтгэж байдаг байна. 4WD хөтлөгчтэй автомашинд нэмэлтээр хурдны хайрцагт дифференциал суулгаж өгснөөр бүх үед 4WD ашиглах боломжтой болдог байна. Түүнд 2WD горим байдаггүй бөгөөд энэ нь зөвхөн парт тайм 4WD хөтлөгчтэй автомашинд санал болгодог юм. Энгийн өдөр тутмын жолоодлогын үед "4-High" – 4H горим идэвхжсэн байдаг бөгөөд нийт гаргаж буй чадлыг 4 дугуйнд жигд хуваарилан дугуй тус бүрт хүчний 25% (сүүлийн үед энэхүү хуваарилалт ондоо болсон байгаа, жишээлбэл хурд авах үед урд тэнхлэг 30%, хойд тэнхлэгт 70%, тормозлох үед урд/хойд тэнхлэгт 50/50% хүчийг хуваарилах гэх мэт компьютерийн зохицуулалттай болсон) очихоор хуваарилдаг байна. Мөн "4-Low" – 4L горим бий бөгөөд энэ нь офф-роад замд зориулагдсан хурдны хайрцгийн давхар бууруулсан дамжуулга буюу хүндрүүлэгчийн горим юм.
Хэрвээ "4-Low" горимыг идэвхжүүлсэн бол "4-High" горимоос хурд хамаагүй удааширч, оронд нь хүч төдий чинээ ихэсдэг байна.
Чухал: "4-Low" горим замтай барьцалдах чадварыг дээшлүүлэхгүй ба харин бага хурдтай илүү их хүчийг дугуйнд дамжуулах үүрэгтэй юм. Цастай эсвэл мөстэй замд "Low" горимыг ашиглах нь маш муу сонголт бөгөөд харин гүн хунгарласан цас, шаварт "Low" горимыг ашигласнаар амархан урагш зүтгэх боломжтой болно. Мөн Low горим нь жолоочид юм татах болон хүнд ачаа чирч явах гэх мэтэд давуу талыг олгох бөгөөд учир нь мэдээж бага хурдаар дугуйнд илүү их хүчийг дамжуулж туулах чадварыг ихэсгэх юм. Фулл-тайм 4WD системийн төвийн дифференциалыг түгжсэнээр оффроад замд туулах чадвар илт нэмэгдэх бөгөөд улмаар тэнхлэг тус бүрийн дифференциал түгжигчтэй маш сайн хосолж давуу байдлыг бий болгодог.
Жишээ: 2006 оны Мерседес М-Класс, Мерседес- G500, Ланд Ровер, Ренж Ровер, Тоёота Прадо/Ланд Круйзер, Лексас GX470

All Wheel Drive (AWD), ерөнхийдөө фулл-тайм 4WD-ийг санагдуулам төстэй. Энэхүү систем нь бүх үед, бүх гадаргууд 4 дугуйнд хүчийг дамжуулах бөгөөд фулл тайм 4WD-ээс ялгарах гол ялгаа нь түүнд хурдны хайрцгийн бууруулсан дамжуулга буюу хүндрүүлэгч "4-Low" горим байхгүй юм. Тэгэхлээр хүндрүүлэгчгүй тул яах уу? Мэдээжийн хэрэг оффроад замд фулл-тайм 4WD автомашины туулах чадварт хүрэхгүй байх нь. Жишээ нь шаварт зоогдлоо гэхэд дугуйнд хангалттай эргүүлэх хүчийг өгч чадахгүй сул талтай ба харин засмал замд бол үүргээ маш сайн гүйцэтгэнэ. Субару, Ауди, Порше, Мерседес болон Жийп компаниудын автомашинууд энэхүү урд хойд тэнхлэгт хүчийг дамжуулах системийг автомашины замтай барьцалдах чадварыг нэмэгдүүлэхийн тулд санал болгодог билээ.
Жишээ: 2006 оноос хойшхи Мерседес М-Класс, Ауди Quattro, ихэнх Субару, 2006 оноос өмнөх RAV4

Automatic AWD, систем бол худалдаанд гарсан шинэхэн зүйл юм. Түүнийг "Real Time 4WD", "Intelligent AWD" эсвэл "Active AWD" гэх мэтчилэн янз бүрийн гоёмсог нэрээр PR-ддаг бөгөөд үнэн хэрэгтээ энэ бол 2WD (2 дугуйн хөтлөгч) системийн нэгэн хувилбар юм. Automatic AWD нь бүх үед 4 дугуйгаар хөтөлдөггүй бөгөөд товчхондоо маш ховор тохиолдолд 4 дугуй нь хөтөлдөг байна. Заримдаа Автомат AWD системийг "Part time 4WD" системийн хуурамч хувилбар ч гэж дуудах тохиолдол байдаг бөгөөд инженерүүд уг системийг "шаардлагатай үед" ажиллуулахаар зохиомжилсон байдаг юм. Ихэнх загваруудад урд тэнхлэгээр хөтөлж хойд тэнхлэгийг тусламж хэлбэрээр ашигладаг бөгөөд урд дугуй хий эргэсэн нөхцөлд компьютер тооцоолж хойд тэнхлэгийг залгадаг байна. Системийн давуу тал нь шаардлагатай үед хойд тэнхлэгийг зүтгүүлснээр шатахуун хэмнэлтийг нэмэгдүүлэх болсон байна.

Яаж ажилладаг вэ: Энгийн нөхцөлд нэг тэнхлэгт 100% хүчийг дамжуулах бөгөөд энгийн урдаа юмуу хойноо хөтлөгчтэй автомашин шиг явах юм. Харин хөтлөх тэнхлэгийн замтай барьцалдах чадвар алдагдах үед автомат систем (гидравлик, механик эсвэл электрон) хүчийг нөгөө тэнхлэгт давхар шилжүүлдэг байна. Ингэснээр 2 дугуйн хөтлөгчтэй үед замтай барьцалдах чадвараа алдсан автомашинд нөгөө тэнхлэгт хүч дамжуулагдсанаар тогтвортой байдлыг хангахыг оролддог юм байна. Харин гол хөтлөх тэнхлэг эргэн замтай барьцалдах чадвараа олж авч 2 тэнхлэгийн эргэлтийн хурд ижилхэн болсноор систем буцааж 2WD горимд шилжүүлэх юм.

Автомат AWD систем нь оффроад замд фулл-тайм AWD болон фулл-тайм 4WD системийн дайтай ажиллах чадваргүй бөгөөд нэг үгээр хэлбэл зөвхөн засмал замд зориулагдсан систем юм.

"Real Time 4WD" систем үнэхээр 4 дугуй хөтөлдөг үү? Үгүй, энэ бол 2 дугуйн хөтлөгчтэй автомат AWD системтэй автомашин юм. Компаниуд өөрсдийн сурталчилгаа болгож хэрэглэгчдийг төөрөлдүүлэх гэсэн PR арга бөгөөд эдгээр гоёмсог нэртэй системүүдэд ямар ч онцлог байхгүй юм.


Category: Авто мэдлэг | Views: 1605 | Added by: uugi | Date: 2012/12/25 | Comments (1)

« 1 2 ... 17 18 19 20 »
Хайх
 

Валютын ханш Хаан банк


Хуанли
«  April 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архив
Нэмэлт линкүүд
  • Үнэгүй вэб сайт хийх
  • Online Desktop
  • Үнэгүй онлайн тоглоомууд
  • Видео заавар
  • All HTML Tags
  • Browser Kits


  • Copyright MyCorp © 2024